Of je campagne voor sociale media nu voor een politieke partij is of je promoot het product dat je verkoopt, je gebruikt dezelfde hulpmiddelen. De SEO-technieken die je op je website gebruikt, kunnen gemakkelijk worden overgedragen naar je social media campagne. Het enige dat verschilt, is de inhoud zelf en hoe je je SEO-technieken toepast. Als je geen SEO-technieken gebruikt, moet je weten wat de voordelen zijn die SEO biedt voor je bedrijf. Hier volgen een aantal SEO-technieken die je kunt gebruiken om je opmars via de zoekmachines voor sociale media te starten.
Plaats zeer vaak of plaats zeer hoge kwaliteit
PewDiePie is de populairste YouTube-poster ooit, en hij deed het door jarenlang bijna elke dag een video van zichzelf te posten. Zijn berichten waren niet van de hoogste kwaliteit, maar hij verkocht zijn kanaal alleen met zijn persoonlijkheid.
SEO technieken
Als je geen frequente berichten kunt genereren die aantrekkelijk zijn, kun je ervoor kiezen om zeer zelden berichten van hoge kwaliteit te posten.
Social media nog steeds afhankelijk van zoekwoorden
De eerste SEO-techniek die je moet gebruiken is het gebruik van trefwoorden. Social media zoekmachines promoten berichten op basis van hoe snel ze populair worden, maar zelfs de zoekmachines hebben hulp nodig om je berichten te vinden. Kies de meest geschikte zoekwoorden die je kunt vinden en voeg ze toe. Voeg ze toe aan je pagina, productbeschrijving en artikelen. Google moet namelijk weten waar ze op moet letten.
SEO technieken
Er is geen limiet aan het aantal zoekwoorden dat je toevoegt, maar probeer je voor te stellen welke woorden mensen typen in de zoekmachines om je berichten te vinden. Jonge mannen op zoek naar artikelen over daten kunnen bijvoorbeeld niet altijd typen: “Top tien manieren om een date te krijgen.” Ze typen mogelijk in woorden zoals “Datingadvies” en “Hoe een date regelen”. “Social media kanalen zijn ook zoekmachines, dus is het verstandig om ze als zodanig te behandelen.